
Peugeot 308 RCZ teaser released
3008と5008がある意味市場に日和ったモデルであるとするなら、RCZは孤高を貫くプジョーのもうひとつの姿勢である、と。
で、この時代にこれを出すという意味をどう解釈するか。このティザーイメージからある程度想像ができる。

まず、珍しくモデルを使った明確なイメージを打ち出してきた。
308ccのような女性的セクシーさではなく、マッシブな塊感としての男性的なイメージ。
また、モデルの無国籍性を全面的に出すことで世界的な展開を予想させる。
この逆境の時代にこのクルマを投入してくることのメッセージ性。
プジョーというメーカーのイメージリーダーとして、中途半端なモノは出さないという宣言なんだろう。
で、ネーミングに関して、従来では308RCZと呼ばれていたが、プレスリリースによると“Peugeot RCZ”とネーミングされ、従来のゼロネーミングから初めて独立した名称を与えられることになった、と。
ちょうど日産がスカイラインGT-Rを日産GT-Rにしたのと同じ理屈と言える。
コンパクト2+2シーターのスペシャリティカーではあるが、仮想的はアウディのTTとかになるんだろう。
価格帯は600万程度って噂が出てたりするが、ホントのところはどんなもんでしょね?
フランクフルトモーターショーで正式発表。
2010年春にデリバリー開始予定。
日本導入は、3008の投入と被らないように秋あたりか。





【プレスリリース全文】
In September 2007, at the Frankfurt Motor Show, Peugeot unveiled a concept car which left no observer unmoved: the 308 RCZ. The desire to turn it into a commercial reality soon became overwhelming. However, to achieve the transformation from dream to reality required real determination, daring, and a lot of inventiveness.
The stylists and engineers worked together to ensure that the whole vehicle was in keeping with the expectations created by the exterior styling. If the first wish was to keep the purity of the original styling, in spite of the challenges imposed by its production and commercialisation, the stakes went even further.
In fact, some very ambitious objectives were set in terms of driving dynamics and build quality in order to give the car its own, extremely strong identity. The objective behind this compact 2+2 Coupé is for it to become an exclusive vehicle, full of emotion, aimed at enthusiasts who are particularly discerning with regards to driving enjoyment. Its name, RCZ, symbolises this special and unique position within the Peugeot range, as it is the first car which does not use the usual zero or double zero numbering system. The RCZ, therefore, acts as an illustration of all of Peugeot's key values; values which move with the times but are still pure and always in keeping with today.
Another challenge faced by the project team was to complete the development of this new vehicle in a particularly short period of time. This was achieved as, just two years after the concept car was first shown, the RCZ will be revealed for the first time to the public, in its final form at the 63rd Frankfurt Motor Show.
A real challenge in the current economic climate, the RCZ will go on sale in Spring 2010.
この記事へのコメント
ぶれーく
308が取れてRCZになったのを見たときは「どうなのよ?」と思いましたが、イメージリーダーにさせる意図があると考えればなるほどと納得できました。
でも308の面影が強いマスクですからGT-Rよりは横の繋がりが強調できそうな車種ですね。
ところでRCZのリアウィンドウはコンセプトカーと同じくダブルバブル形状ですね。
これ、コンセプトカーの時点ではガラスで成形できない形状故ポリカーボネート製だったようなんですが・・・出来たんでしょうか?
それにしても600万か~自分には高嶺の花です(爆
七誌
まぁ、出すことに意義があるといえばそうなんだが。